Звіт про проведення семінару “Змішане навчання під час військового стану: виклики, стратегії й результати”.

Звіт про проведення семінару “Змішане навчання під час військового стану: виклики, стратегії й результати”.

Дата проведення: 4 листопада 2025 року

Місце проведення : Сумський національний аграрний університет, кафедра іноземних мов (онлайн формат)

Організатор: кафедра іноземних мов біолого-технологічного факультету

Доповідачі: старший викладач кафедри іноземних мов Байдак Людмила Іванівна та старший викладач кафедри іноземних мов Бересток Ольга Володимирівна

Мета заходу: розглянути роль змішаного навчання в українських університетах у воєнний час; проаналізувати виклики, зумовлені воєнними умовами; дослідити адаптивність закладів вищої освіти України у впровадженні змішаного навчання задля забезпечення безперервності освітнього процесу; а також надати всебічне розуміння того, як змішане навчання слугує важливим інструментом підтримки та розвитку вищої освіти в Україні попри триваючу війну.

Хід проведення семінару:

У роботі семінару взяли участь викладачі кафедри іноземних мов Сумського національного аграрного університету.

У межах семінару були представлені доповіді:

«Теоретичні засади змішаного навчання» – старший викладач кафедри іноземних мов Байдак Людмила Іванівна

«Практична реалізація змішаного навчання в Україні під час воєнного стану» – старший викладач кафедри іноземних мов Бересток Ольга Володимирівна

Учасники заходу ознайомились з критично важливими характеристиками змішаного навчання в умовах сьогодення, серед яких: гнучке планування розкладу (Flexible Scheduling, FS), гібридна відвідуваність (Hybrid Attendance, HA), психологічна підтримка (Psychological Support, PS), військова підготовка (Military Preparedness, MP), що забезпечують безперервність освітнього процесу.

Під час семінару учасникам було продемонстровано результати моніторингу низки досліджень, пов’язаних з викликами та перспективами змішаного навчання у закладах вищої освіти в умовах сучасних реалій.

Результати та висновки

За підсумками семінару учасники дійшли висновку, що:
• змішане навчання є ефективним інструментом забезпечення безперервності освіти під час воєнного стану;
• гнучкість у плануванні, поєднання онлайн- та офлайн-компонентів, а також підтримка психічного здоров’я студентів є ключовими умовами успішної реалізації цієї моделі;
• необхідно вдосконалювати цифрову інфраструктуру університетів і підвищувати цифрову компетентність викладачів.
Було ухвалено рекомендації щодо розроблення внутрішніх методичних настанов для впровадження ефективних стратегій змішаного навчання в умовах нестабільного середовища.

Семінар пройшов у конструктивній та плідній атмосфері, сприяв професійному обміну досвідом і виробленню спільних підходів до підвищення ефективності освітнього процесу в умовах воєнного стану.