Olha TAMARKINA, PhD, Associate Professor
Olha Leonidivna Tamarkina, Candidate of Pedagogical Science, Assistant professor of foreign languages department of Sumy National Agrarian University.
e-mail: olgatam74@gmail.com
ID Researcher V-5795-2018
ORCID https://orcid.org/0000-0002-8508-1449
Was born in Sumy in 1974. In 1997 she graduated from Sumy state pedagogical institute named after A.S.Makarenko, the faculty of foreign languages and got the qualification of teacher of English, German and foreign literature.
From 1996 till 1998 – teacher of English at secondary school №17, Sumy
From 2004 till 2011 – teacher of English at foreign languages department of SNAU.
From 2011 till the present time - associate professor of foreign languages department of SNAU.
From 2008 till 2011 - the postgraduate student of Kryvyi Rih Pedagogical University
2011 - defended the dissertation for a degree of Candidate of Pedagogical Science in the specialty 13.00.09 – theory of education on the topic “Didactic conditions of development of self-independence of the students of higher educational establishment”
The main teaching discipline: Business English, Professional Foreign Language, Profound English for the students of agriculture.
Has more than 15 methodical publications.
Direction of the research is the self-activity of higher education students.
CPD and internship: April – June 2022 – advanced training at Sumy state pedagogical university named after A.S.Makarenko,
Main scientific works:
-
“Grammar-Translation and Direct Methods in Teaching English in the Educational Institution with Specific Conditions of Study”// The journal of social science research, - Special issue 5, 2018.- PP. 529-534. - ISSN(e): 2411-9458, ISSN(p): 2413-6670. – Academic Research Publishing Group.
-
Development of the Emotional Stability Seen as a Personal Leadership Quality Using the Acmeological Approach in the Master’s Students//European Journal of Educational Research - E-ISSN:2165-8714. - Eurasian Society of Educational Research. - Vol.10, Iss.1; January 15, 2021. doi: 10.12973/eu-jer.10.1.275.
-
Застосування інтенсивного метода навчання іноземній мові у вищій школі // збірник наукових праць «Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах» - Запоріжжя – Класичний приватний університет - № 73 (2020). – С. 218 – 222.
-
Самостійна робота студентів ВЗО в умовах дистанційного навчання // науковий журнал «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка» № 34 (2020). – Т.5. – С. 228-232.
-
Дуальна освіта: складнощі впровадження //науковий журнал «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка» № 47 (2022). –Т.4. – 222 -225. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/47_2022/part_4/37.pdf
-
Використання фразеологізмів у рекламі // збірник наукових статей «Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету». – Одеса: Міжнародний гуманітарний університет. – №36 (2022). - С.116 – 120. http://www.sci-notes.mgu.od.ua/36
-
Особливості перекладу термінів екологічного дискурсу студентами немовних спеціальностей // науковий журнал «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка» № 55 (2022). – Т. 3. - С. 148-152.